Skip to content

Żyjemy na granicy dwóch rzeczywistości – internetowej i offline. Co to dla nas znaczy i jak się ta sytuacja rozwinie w przyszłości?

Żyjemy w świecie offline i online, gdzie te dwie sfery stale się ze sobą stykają pozostawiając nam większe, niż dawniej, pole manewru. W przeszłości bowiem nie mieliśmy zbyt dużo opcji. Jak sklep to jedynie stacjonarny, nie zawsze posiadaliśmy w nim znaczny wybór, a jeśli pragnęliśmy porównać wartość cenową produktów to często trzeba było wybrać się na drugi koniec miasta. Teraz zanim zdecydujemy się na zakupy konkretnie sprawdzimy, co internauci mówią o interesującej rzeczy i co więcej, sprawdzimy w wyszukiwarce cenowej, gdzie zakupić najtaniej.

meble tapicerowane
Autor: Wicker Paradise
Źródło: http://www.flickr.com
Najwięcej chyba tracą na tym tradycyjne sklepy. Odwiedzamy je przed zakupem, ale jedynie po to, ażeby zobaczyć interesująca nas rzecz na żywo. No tak, niby to nie do końca fair, ale kto w handlu ma jakieś sentymenty, przecież należy myśleć o własnych potrzebach. Tak jest najczęściej z przedmiotami, jakie trochę kosztują i za żadne skarby nie kupimy ich przez internet. To znaczy – kupimy, lecz gdy sprawdzimy ich wartość na żywo. Tak się dzieje z meblami, przykładowo, meble tapicerowane, które są dostępne w sklepie internetowym najpierw sprawdzimy w tradycyjnym sklepie, aby móc ewentualnie później zamówić te konkretne meble tapicerowane w sklepie internetowym.

kanapa tapicerowana
Autor: Jackie ModernMiami
Źródło: http://www.flickr.com

Często tak jest również z odzieżą. Wiele osób przymierza ubrania w normalnym sklepie, a następnie poszukuje jak najtańszej oferty w sklepie internetowym. To pewien znak czasów, a handlujący tradycyjniemuszą zacząć się powoli przestawiać, ponieważ nie można już odwrócić tego trendu. Taką próbę podjął pewien sklep w USA, gdzie wstęp był… płatny. Tak, trzeba było płacić za wejście do sklepu i – jeśli wierzyć właścicielom tegoż sklepu – „hulaj dusza”, można sprawdzać wszystko, przebierać się, rozbierać i tak zobacz i porównaj dalej. Czyli to, co w zwykłym sklepie robimy za darmo… Twórcy jednakże tego posunięcia tłumaczyli, iż dużo ludzi właśnie wchodzi do sklepu, żeby posprawdzać ubrania, przymierzyć je, a później i tak zakupić w internecie. Oczywiście, gdyby jakaś osoba kupiła coś w tym sklepie to opłata za wstęp zostaje zwrócona. Ciekawy jestem, czy ten model ma rację bytu. Być może w przyszłości…

Co by tu jednakowoż wiele nie mówić, tendencja zakupów przez internet staje się normą, nie wyjątkiem. Przecież online można już zakupić artykuły spożywcze, co jeszcze niedawno wydawało się mało prawdopodobne. Czy stanie się tak w przyszłości, że nie będziemy w ogóle wychodzić z domu, by coś kupić, a artykuły dnia codziennego będą po prostu dostarczane, jak teraz pocztowe przesyłki? Kto wie? Wszystko wskazuje jednak na to, że handel zmieni się nie do poznania, zresztą już w dzisiejszych czasach widać wyraźne symptomy zmian.

Spread The Love, Share Our Article

  • Delicious
  • Digg
  • Newsvine
  • RSS
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Twitter

Related Posts

Comments

There are no comments on this entry.

Trackbacks

There are no trackbacks on this entry.

Add a Comment

Required

Required

Optional

*