Zamówienia publiczne – uwaga na kwestie podatkowe.


Możemy także nie zatrudniać nowego pracownika, a za to dokształcić kogoś z zespołu, który już mamy. Tego typu szkolenie trwa zazwyczaj kilka dni i jest dość kosztowne, jednak to jednorazowy wydatek. Naturalnie pracownik będzie musiał co pewien czas się dokształcać – na przykład gdy zmieni się choćby ustawa o finansach publicznych czy inne prawo mocno powiązane z sektorem zamówień publicznych, ale i tak – nie musimy wtedy przyjmować do pracy kolejnej osoby, co wiąże się ze stałymi kosztami.
Kolejnym rozwiązaniem jest wynajęcie firmy zewnętrznej do przygotowania każdej oferty. Aktualnie na rynku funkcjonuje wiele takich przedsiębiorstw, więc to nie problem. Warto jednak sprawdzić taką firmę, zanim zlecimy jej przygotowanie dokumentacji. Prawo zamówień publicznych (do sprawdzenia na tej stronie) jest skomplikowane, zatem upewnijmy się, że osoba oddelegowana do naszego projektu świetnie orientuje się w takich przepisach. Dobrze jest skorzystać z firmy poleconej przez kogoś. Zazwyczaj – gdy prowadzimy swoją firmę mamy znajomości wśród innych przedsiębiorców. Może któryś z nich korzystał z usług tego typu firmy i może nam którąś polecić albo zdecydowanie odradzić. Co jak co, ale negatywne opinie o podwykonawcach rozchodzą się z prędkością światła, zatem warto mieć baczenie na to, z kim mamy zamiar rozpocząć współpracę.
Trackbacks
There are no trackbacks on this entry.
Comments
There are no comments on this entry.