Skip to content

Systemy lojalnościowe – opłacalne dla biznesu?

We współczesnym świecie potrzebnych jest bardzo wiele różnorodnych zachęt do wykorzystywania usług i kupowania towarów. Klienci stają się coraz bardziej wymagający i wybredni, a wybór producentów i marek ciągle rośnie. Dlatego właśnie stworzono metodę, jaką są programy lojalnościowe. Pod tym pojęciem kryją się różnorodne działania firm, mające za zadanie pozyskać i zatrzymać klientów. Uczestnictwo w tego rodzaju promocjach bardzo często wiąże się z uzyskiwaniem przez klienta rozmaitych promocji czy prezentów. To jak wiadomo stanowi doskonałą zachętę, gdyż w obecnych czasach ogólnie niezbyt często otrzymuje się cokolwiek bezpłatnie. Pierwszym dużym sukcesem jest już kojarzenie produktu przez odbiorcę. Skojarzenie pojedynczego produktu z grupy wielu innych daje już bardzo dużą szansę na nabycie danego produktu przez klienta.

call-center

Karty stałego klienta

Jednym z popularnych typów systemów lojalnościowych są rozmaite karty dla klientów. Karty takie dają użytkownikom rozmaite możliwości. Podstawową z nich jest uzyskanie wielokrotnej zniżki na zakupy w określonym sklepie po podaniu kodu z karty. Programy lojalnościowe i motywacyjne stosują przykładowo niektóre sklepy internetowe. Inną metodą jest przyjęty przez sieć supermarketów Tesco, a przy tym jeden z najpopularniejszych programów lojalnościowych na terenie kraju program Clubcard.

Zainteresował Cię ten wpis i musisz znaleźć pokrewne informacje? Kliknij zatem ten link oraz sprawdź więcej porad pod linkiem.

Udział w nim opiera się na gromadzeniu punktów poprzez dokonywanie zakupów w supermarketach Tesco. Punkty można następnie wymienić na rabaty na rozmaite produkty. Inny występujący typ karty stałego klienta umożliwia otrzymanie większego rabatu, nawet w wysokości kilkudziesięciu złotych, ale po wydaniu ustalonej kwoty w określonych sklepach. Taką metodę wprowadziła jedna z polskich marek ubrań, w której do uzyskaniu upustu trzeba dokonać zakupów na łączną kwotę 500 złotych.

Obsługa programów

Kompleksowa obsługa programów lojalnościowych jest aspektem, który nie leży w sferze zainteresowania nabywców, a stanowi dość skomplikowany proces. Tymi czynnościami zajmują się specjalne firmy. Ich pracownicy dysponują określonymi narzędziami do sporządzania tego rodzaju programów i zarządzania nimi. Na przykład firma taka zajmie się dystrybucją kart dla użytkowników. Często również firmy te zajmują się tworzeniem i prowadzeniem strony WWW informującej o danym programie (link do szczegółowych informacji).

Spread The Love, Share Our Article

  • Delicious
  • Digg
  • Newsvine
  • RSS
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Twitter

Related Posts

Comments

There are no comments on this entry.

Trackbacks

There are no trackbacks on this entry.

Add a Comment

Required

Required

Optional

*