Skip to content

PR we współczesnym biznesie

Praca, biznesmen

Autor: www.s-lab.pl
Źródło: www.s-lab.pl

Już z górą pięćdziesiąt lat temu marketing został pełnoprawną dziedziną uniwersytecką, analizowaną przez tysiące akademików. Wtedy też w przedsiębiorstwach sformowały się wydziały odpowiedzialne za kreowanie wizerunku korporacji oraz komórki promocyjne. W obecnych czasach specjalistów od public relations opłacają firmy prywatne, krajowe oraz urzędy rządzące, takie jak chociażby Sejm. Sporo osób utożsamia PR z marketingiem, a to jest duży błąd.

Czy podoba Ci się prezentowany artykuł? Jeśli tak, to sprawdź ponadto szczegóły w tekście, ponieważ one także mogą okazać się dla Ciebie bardzo ciekawe.

Teraz zatem rozjaśnijmy wszelkie wątpliwości w tym temacie.

Marketing to generalnie ocenianie mocnych i słabych cech marki, kreowanie komunikatów reklamowych, określanie targetu i dalekosiężne wymyślanie przyszłych ruchów reklamowych. Przy okazji trzeba jasno określić, co to jest przekaz promocyjny. Reklama to porozumiewanie się jednokierunkowe, od nadawcy do targetu. Ma za zadanie nakłonić go do nabycia promowanego produktu albo wybrania konkretnej usługi. Skuteczna reklama musi przyciągać wzrok i trafiać wprost do określonej grupy docelowej. W korporacjach zwykle istnieją wyspecjalizowane działy promocyjne, czasem jednak używa się usług, jakie zapewnia niezależna agencja marketingowa albo agencja PR.

Mocne wejście Twojej firmy

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu

Głównym zleceniem jednak, jakie wykonuje agencja public relations, jest inne. PR to porozumiewanie się obopólne, od instytucji do konsumenta i z powrotem. W tym wypadku istotne jest stworzenie stałej łączności pomiędzy firmą a resztą świata. Dobry specjalista od public relations musi wsłuchiwać się w opinie konsumentów i na bazie prawdziwych wiadomości tworzyć długotrwałą relację. Takie zadanie ma na celu wielomiesięczne kreowanie wizerunku. To oznacza, że PR ma zdecydowanie dłuższy okres oddziaływania, niż wielka nawet kampania reklamowa. Agencja public relations musi pielęgnować renomę firmy, śledząc media i robiąc systematyczne analizy recenzji na temat marki.

PR korporacyjny to rzecz niezbędna w obecnej ekonomii. Bez budowania pozytywnego imidżu żadne przedsiębiorstwo nie odniesie sukcesu na rynku.

Źródło: PR Time

Spread The Love, Share Our Article

  • Delicious
  • Digg
  • Newsvine
  • RSS
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Twitter

Related Posts

Comments

There are no comments on this entry.

Trackbacks

There are no trackbacks on this entry.

Add a Comment

Required

Required

Optional

*