Skip to content

PR – coraz więcej przedsiębiorstw korzysta z takiej pomocy – czy warto?

Zalety współpracy z renomowaną agencją PR mogą być ogromne. Agencje public relations trudnią się – ogólnie rzecz ujmując – budową wizerunku biznesu, jej kierownictwa, produktów i usług na rynku. Dzięki takiej współpracy przedsiębiorstwo może liczyć na znaczne wzrosty efektywności, a jednocześnie żadna z osób pracujących w firmie nie musi poświęcać swego czasu na w/w aktywności.

Szkolenia dla firm
Autor: tec_estromberg
Źródło: http://www.flickr.com
Przedsiębiorstwo może podjąć współpracę z daną agencją PR na dwa sposoby: może podjąć współpracę tzw. projektową, czy też stale współpracować z taką agencją PR. W pierwszym przypadku kooperujące ze sobą biznesy nie są związane stałą umową i firma korzystające z usług agencji PR nie są ogarnięte przez nią wszechstronną obsługą (doczytaj – prtime.pl). W takim przypadku współpracujące firmy podpisują umowę na konkretne projekty. Cechą takiej współpracy jest niestety niewielka możność kontroli tych działań oraz ograniczona możliwość kontrolowania efektów działań zaangażowanej agencji PR.

Drugim rozwiązaniem takiej współpracy jest sporządzenie z konkretną agencją PR stałej umowy. W tymże wypadku nasza agencja w ramach stałej zapłaty przygotowuje strategię komunikacji oraz sprecyzowany plan działania. Ponieważ obsługa pracowników agencji PR ma charakter kompleksowy, a więc niezależnie na ilość informacji które powinno się sporządzić oraz posłać mediom płacimy stałą cenę, więc w dłuższej perspektywie czasu ta forma współdziałania z agencją PR bardziej nam się opłaca.

Umowa biznesowa
Autor: Startup Registry
Źródło: http://www.flickr.com
Pamiętać jednakże należy, iż praca agencji PR to nie tylko przekazywanie mediom informacji o kliencie i urządzanie konferencji (więcej – http://prtime.pl/oferta/kreowanie-wizerunku/?lang=pl). Ważną zaletą stałej współpracy z konkretną agencją PR jest stały skład agentów pracujących z klientem. Ludzie ci bardzo dobrze znają swoją branżę. Osoby te wdrożone są w problemy swych klientów, budują długookresowe relacje z lokalnymi mediami, są dobrze znane miejscowym dziennikarzom.

Musimy pamiętać iż budowanie wizerunku biznesu to działania ciągłe i długotrwałe. Z właśnie przyczyny zdecydowana większość firm decyduje się podjąć stałą kooperację z agencją PR. Poszukując dobrej agencji PR musimy zwracać uwagę na to jak dużym doświadczeniem może się ona poszczycić, pytajmy o zrealizowane projekty, o byłych klientów. Nie obawiajmy się skontaktować z byłymi klientami celem zasięgnięcia opinii o wybranej agencji PR z którą mamy zamiar podjąć współpracę.

Spread The Love, Share Our Article

  • Delicious
  • Digg
  • Newsvine
  • RSS
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Twitter

Related Posts

Comments

There are no comments on this entry.

Trackbacks

There are no trackbacks on this entry.

Add a Comment

Required

Required

Optional

*